חריש – תכנון חצר מתקנים בבית ספר תלמי הדר

לצפייה במכתב המלצה מאתי רוקח, מנהלת בית הספר, לחצו כאן <<<

תכנון של סביבת משחק צריך להתחיל עם מספר שאלות:

מה המטרה?
אילו כישורים אנחנו רוצים שהילדים יפתחו באמצעות המתקנים?
איפה הכי נכון למקם את שטח המשחק?
מאיפה מגיעים הילדים לשטח המשחק?
למי הוא מיועד?
מה הצרכים של הילדים בגילאים השונים?
אילו מתקנים יענו בצורה האופטימית על מקסימום צרכים?

ורק כאשר יש תשובות, ניתן להתחיל בתכנון.

 

 

 

 

 

 

 

לדעתי צריכים להיות מתקנים יותר פתוחים, כאלו שלא מכוונים את הילד לפעילות מסויימת, או לפחות מאפשרים לו לפעול על המתקנים בכל מיני צורות, וכמו כן שיהיו מיועדים למספר רב של ילדים בו זמנית על מנת שיפתחו את הכישורים החברתיים של הילדים.

מה שבעיני חסר בגן המשחקים וחשוב שיהיה בבית הספר, אלו מתקני תלייה, כמו מקבילים סולם אופקי, מתחים – מתקנים שגם לא נמצאים בגן המשחקים הסמוך לבית הספר, וכמעט לא נמצאים בכלל בגני משחקים, אך הם תורמים מאוד לחיזוק שרירי חגורת הכתפיים שחשובה מאוד לישיבה יציבה וזקופה, לכתיבה, ציור, נגינה ושאר המוטוריקות העדינות.

מצד אחד ישנם מתקנים בגן המשחקים הסמוך לבית הספר, אבל מצד שני, ברור לי שגן המשחקים הזה לא יהיה נגיש לילדים באופן קבוע בהפסקות, ולכן חשוב לתת לילדים מענה להפסקות.
באיזור המזרחי, בין המבנה לגדר, הייתי יוצרת שביל שיווי משקל באמצעות אלמנטים טבעיים של בולי עץ שוכבים ועומדים וגם סלעים מעוגלים.
כך יהיה עניין משחקי גם בצד המזרחי ותהיה לילדים סיבה לעבור משם לאיזור מגרש הספורט ומתקני המשחק

באבנים המשתלבות, הייתי יוצרת מעין ספירלה בשני צבעים, שיוצרת גם עניין משחקי וגם תרגול של התפיסה המרחבית.

בצד המערבי של החצר הייתי מייצרת גבעה מלאכותית שיכולה להיות מחופה בסוגים שונים של חומרים, הן טבעיים והן מלאכותיים.
כמובן צריך לקחת בחשבון תחזוקה ועמידות לאורך זמן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s