האם הילדים שלכם מוכנים לעתיד?

האם אתם יודעים אילו מקצועות יהיו פתוחים בפני הילדים שלכם כשיגיעו לגיל הבגרות?
האם אתם יודעים אילו מקצועות יעלמו מן העולם, או יפחתו באופן משמעותי?

צפיתי בתכנית "מקצועות נעלמים" [59:22 דק'] של מיקי חיימוביץ
שמציגה את הנושא בצורה מאוד מעניינת, ואפילו קצת מפחידה,
אבל היא חשובה להבנה לאן אנחנו כבוגרים הולכים,
ובעיקר להבין שהילדים שלנו זקוקים לכישורים אחרים ממה שאנחנו חונכנו עליהם,
ועלינו כהורים מוטלת האחריות להיות מוכנים לשינוי הזה.

מבחינתי התכנית הזו היתה WOW אחד גדול!

אחד התרגילים שעשה ד"ר אייל דורון עם נהגי המוניות, נקרא:
1+1 = משהו חדש.
מה יכול להתחבר עם מה, שלא היה קודם, והוא מהווה את הגורם המבדל,
הוא זה שנותן את הטאץ' הייחודי ומבדל אותנו מאחרים.
ואלו שידעו לעשות זאת, הם אלו שיצליחו בעולם הדינמי של ימינו.
וכמו שסטיב ג'ובס אמר:
"יצירתיות היא רק לחבר בין דברים"

ולמה זה היה בשבילי WOW?

כי הבנתי שהילדים של היום צריכים כלים אחרים לעתיד.
כלים לפיתוח היצירתיות והקול הייחודי שלהם.
כי אותם נהגי מוניות שהשתתפו בתרגיל הזה,
גם אם הם ימשיכו בעבודתם כרגיל,
נזרע בהם זרע תודעתי שגרם להם לחשוב אחרת,
הם כבר קיבלו כלי חשוב לחיים שיאפשר להם לעשות שינוי כשהם יזדקקו לזה.

תכנון + חינוך = מקצוע חדש!

הבנתי שכך נולד למעשה המקצוע שלי, באמצעות חשיבה אחרת:
אומרים שאנשי חינוך לא מבינים כמעט בתכנון
ואנשי תכנון לא מבינים כמעט בחינוך
ואני יצרתי מקצוע שמחבר בין תכנון לבין חינוך:
"תכנון גני משחקים מתוך ראייה של צרכי הילדים"
כי לתכנן גני משחקים יש צורך והבנה גם בתכנון וגם בחינוך.

גן משחקים + נקודת מבט חדשה = למידה משמעותית

ועוד דבר שחיברתי זה בין הילד המשחק בגן המשחקים
יחד עם זוית ראייה אחרת, יוצר למידה מהנה ומשמעותית.

למעשה, הבנתי טוב יותר מה הייחוד של הספר "האוצר שמתחת לנדנדה"
ושל הקורס "לשחק כל הדרך לכיתה א'":
שניהם עושים בדיוק את הסוויץ' הזה, את השינוי החשיבתי,
ומציגים גישה אחרת לראות את גן המשחקים,
לא רק כמקום לכיף, הנאה ולהעברת זמן אחר הצהריים,
אלא כמקום משמעותי לפיתוח כישורים ומיומנויות החשובים להכנת הילדים לעתיד:
יצירתיות וגמישות מחשבתית, עצמאות, יזמות, זיהוי הזדמנויות, פיתוח הדמיון,
שיתוף פעולה, לקיחת סיכונים, תרגול שינויים ומעברים, בחירת וקבלת החלטות
ועוד ועוד… והכל דרך המשחק בגן המשחקים השכונתי.

ד"ר אייל דורון מציג את העובדה שבמהלך שנות הלימודים בבית הספר
אנחנו עוברים כ-1500 מבחנים שיש להם רק תשובה אחת נכונה,
לדבריו, אנחנו כל כך מאולפים, שקשה לנו לחשוב נגד המערכת
ונגד החינוך שקיבלנו, ולחשוב אחרת.

אפשר לטמון את הראש בחול ולומר "יהיה בסדר, מערכת החינוך עושה הכי טוב עבור הילדים שלי",
ואפשר "להגדיל ראש" ולפתח שרירים מנוונים וכישורים חשובים לעתיד הילדים שלכם,
אפשר לגלות כבר היום איך לראות אחרת את גן המשחקים,
ואיך לזמן לילדים סביבת משחק עשירה ומעניינת יותר,
שתפתח אצל הילדים כישורים חשובים שיכינו אותם לעתיד.

לפרטים נוספים על הספר "האוצר שמתחת לנדנדה", לחצו כאן <<<

לפרטים נוספים על הקורס "לשחק כל הדרך לכיתה א'", לחצו כאן <<<

 

 

 

 

 

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s