הבוקר הצלחתי לרכב כ-50 מטר על חד אופן !!!

אני מאוד גאה בעצמי, כי זה בכלל לא מובן מאליו,
ולמרות שיש לי הרבה סיבות טובות למה לא לעלות על חד אופן ולמה לא לאתגר את עצמי,
בכל זאת הגעתי להישג הזה.

אני בספק אם יש אחד או אחת מכם שקוראים את הפוסט הזה, שעמדו או ניסו להתמודד עם אתגר כזה.
אם כן, אשמח לדעת.

ואני תוהה, למה???

אם אני יכולה, כל אחד ואחת מכם יכולים.

תירוצים גם לי יש, והרבה…
וגם לי יש ציפור כזו שלוחשת לי:

את בת 51, אין לך מה לעשות בחיים?
את יודעת שנפילה בגילך זה לא כמו כשהיית ילדה?
את לא נראית בדיוק כמו לוליין בקרקס?
איזה פאדיחה את עושה לילדים שלך…

הכל נכון!

כן, יש חלומות שכרוכים בהם סיכונים ברמה זו או אחרת,
אבל גם חיי היום יום שלנו כרוכים בסיכונים.
אנחנו מרגישים את זה היום במלוא העוצמה,
ורואים עד כמה החיים שבריריים.

תמיד אפשר לראות את הצד המסוכן בכל דבר,
גם בחיתוך סלט, גם בנסיעה ברכב, גם במשחק כדורגל או בריקודי עם,
כמעט בכל פעולה שאנחנו עושים יש מרכיב של סיכון,
אבל החוכמה היא למצוא את הדרך לנהל את הסיכונים ולא שהם ינהלו אותנו.

ולכן, הבחירה שלי היא להמשיך להגשים חלומות גם אם הם מאתגרים,
וגם אם כרוכות בהם נפילות.

ועכשיו ל"סודות"…

"הסודות" עם מרכאות כי הם לא באמת סודות. הם ידועים לכולנו רק אנחנו לפעמים שוכחים אותם.
את הסודות אני אספר דרך הסיפור האישי שלי ודרך ההתמודדות עם הרכיבה על החד אופן.

הסוד הראשון – נחישות, רצון אמיתי

מאז שאני ילדה אני חולמת לרכב על חד אופן, זה נראה לי אתגר מגניב, קשה, אבל אפשרי.
כשהייתי ילדה זה לא היה זמין כמו אופניים רגילים, ועוד לא היו חוגים שמלמדים חד אופן,
אז הרצון הזה נדחק לפינת החלומות שאולי יתגשמו בעתיד.

הסוד השני – כלים (חד אופן, הדרכה, הנחייה, טיפים)

עברו הרבה שנים…

בדיוק ביום ההולדת ה-40 שלי, עברתי ליד חנות אופניים שבחזיתה היה תלוי חד אופן.
באותו רגע היה לי ברור שזו מתנת יום ההולדת שאני קונה לעצמי ואני מוציאה את החלום
מפינת החלומות ומתחילה לרכב על חד אופן.

אז יש לי עכשיו כלי חשוב, חד אופן, אבל מה עם כלי הדרכה? איך מתחילים להתאמן?

זה היה לפני 11 שנה, עוד לא היו סרטונים ביוטיוב, לא היה מי שידריך אותי ולמרות הנסיונות שעשיתי  לא ממש הגעתי לתוצאה כלשהי וחד האופן הגיע מהר מאוד למדף העליון בחדר הארונות.

הסוד השלישי – תרגול

עברו 10 שנים. כחודש לפני גיל 50 שוב החלטתי לנסות ולאתגר את עצמי. כבר היו סרטונים ביוטיוב,
כבר בניתי לי בחצר מעקה מתכת באורך של כמה מטרים,
קיבלתי גם עצה להעזר במקלות מטאטא (כמו בסקי…) כדי להיות יציבה ולא להיות תלויה במעקה.
הפעם הייתי יותר נחושה וכבר היו לי כמה כלי הדרכה, תרגלתי יותר כי הייתי נחושה להצליח עד יום ההולדת שלי.
כן, הצלחתי לעשות כמה סיבובי גלגל בלי לתמוך את עצמי עם המקלות,
או שהלכתי למגרש הספורט והייתי צמודה לגדר, אבל ההתקדמות לא היתה משמעותית,
ושוב הפסקתי להתאמן ולתרגל.

הסוד הרביעי – התמדה

כאן זה המקום להכניס לסיפור את אחותי התאומה, קרן.

לפני כמה חודשים סיפרתי לה שהיה לי חזיון שבו שתינו עושות הרצאה שבה
אנחנו מספרות על משחקי הילדות שלנו תוך כדי משחק אמיתי על הבמה
ותוך כדי הסבר על התועלות של המשחקים האלו להתפתחות הילדים.

מה שעוד ראיתי בעיני רוחי זה ששתינו עולות על הבמה ברכיבה על חד אופן.

[החד אופן, היה אצל קרן בבית במשך התקופה שהיינו בטיול הארוך שלנו לארה"ב (9 חודשים, בשנת 2008), כך שגם לה היתה הזדמנות להתאמן עליו, וזה לא קרה]

קרן לקחה הפעם את העניין ברצינות, אולי כי היא הציבה לעצמה הרבה משימות לעשות בגיל 50,
קנתה חד אופן, התמידה באופן יומיומי, "חרשה" את האינטרנט, למדה איך לרכב,
והגיעה לתוצאות מאוד מרשימות ומהירות תוך זמן קצר, וכמובן עקפה אותי בסיבוב, תרתי משמע.

העובדה שהיא הצליחה, מאוד דירבנה אותי. היא נתנה לי כמה טיפים (כלים חשובים) שמאד עזרו לי, אבל ללא התמדה ותרגול לא היו מניבים לי תוצאות.

הסוד החמישי – נכונות ליפול

קרן סיפרה לי על כנס לרוכבי חד אופן שיערך במשך יומיים בקיבוץ בדרום,
זה היה במאי 2014. לא יכולתי להגיע ליום הראשון אבל ביום השני התייצבתי על הבוקר
באולם הספורט של הקיבוץ. מקום אידיאלי ללמידה. בעיקר היו שם ילדים והוריהם, רובם כבר מנוסים וחלקם מתחילים.

את רוב הבוקר העברתי ליד הקיר, ליד הסולמות שהיה מאוד נוח לאחוז בהם.
אחרי כמה שעות אימון שלא הביאו להתקדמות משמעותית, נפל לי האסימון.
פתאום הבנתי שאת כל תשומת הלב שלי אני מקדישה למניעת נפילה, ואכן לא נפלתי, כי הייתי צמודה לקיר.

ישנו משפט שאומר:

"אניות בטוחות יותר בנמל, אך לא לשם כך הן נבנו"

העדפתי להישמר, להישאר במקום הבטוח ולא לנסות להתקדם כי חששתי מהנפילות.

באותו רגע הבנתי שעלי לעזוב את הקיר אם אני רוצה לרכב כמו שצריך.
כן, נפלתי, והרבה. לרוב הנפילות היו על הרגליים, אבל היו גם כאלו שלא,
וההתקדמות המשמעותית לא אחרה לבוא וזה עודד ודירבן אותי להמשיך ולתרגל.

לאחרונה, מדי בוקר אני הולכת למגרש הספורט ביישוב שלי,
עדיין זקוקה לאחוז במשהו (שערים, עמודים, גדר) כדי להתחיל לרכב,
לא כל התחלה מסתיימת ברכיבה ארוכת טווח, לפעמים זה מטרים בודדים ולפעמים זה עשרות מטרים.

ללא ספק זה כיף אדיר ההצלחה הזו ואני מאוד נהנית ממנה.

אבל האתגרים על החד אופן עוד לא הסתיימו.
האתגר הבא הוא להתחיל לרכב בלי עזרת עמוד או שער אלא להתחיל לרכב בכל מקום.
שוב אני מוצאת את עצמי עומדת בפני החשש מנפילות, שברור שיהיו,
שוב אני מוצאת את עצמי מול אתגר, ואני זקוקה להדרכה שתקצר לי את הדרך ותפחית את כמות הנפילות.

אני נחושה להמשיך ולשכלל את היכולות שלי, ללמוד גם לנסוע בסיבובים,
לעלות על החד אופן באופן עצמאי ולגמוע מרחקים גדולים יותר.

מי מצטרף לאתגר?

כל אחד מאיתנו זקוק לכלים כדי להתקדם בתחומים שהם לא תחומי ההתמחות שלו.
ברכיבה על החד אופן אני זקוקה לכלים ולהדרכות של מנוסים ממני כדי להתקדם,
ובאותה מידה, בתחום ההתמחות שלי, פיתוח מיומנויות בגן המשחקים, אני מעניקה כלים להורים ולילדים.

והצעה לסיום

ביום ראשון אני פותחת קורס הכנה לכיתה א' באמצעות משחק בגן המשחקים,
שיעזור לילדים שלכם להתמודד עם הדרישות שעומדות בפניהם כשהם עולים לכיתה א'.

לא, לא מדובר על כתיבה, קריאה וחשבון, אלא על הכנת הילד ללמידה,
על חיזוק הדימוי העצמי, על התמודדות עם אתגרים, על חיזוק שרירים החשובים לישיבה, ליציבה, לכתיבה,
על תירגול שיתוף פעולה עם ילדים אחרים, ועוד… וכל זאת באמצעות פעילות בגן המשחקים.

הקורס הזה נוצר בעקבות ההבנה שמצד אחד חוברות העבודה לא נותנות מענה לרוב האתגרים הנכונים להם בבית הספר,
ומצד שני, באמצעות משחק מהנה בגן המשחקים אפשר ללמד ולתרגל חלק גדול מהמיומנויות הנדרשות בבית הספר,
אז מה יותר טוב מהכנה לכיתה א' באמצעות משחק מהנה של הילד?
גם לשחק וגם ללמוד באותו זמן!
בשבילם זה משחק – בשבילכם זו למידה!

הקורס מתאים להורים שרוצים לעזור לילד לפתח מיומנויות שיעזרו לו להצליח בבית הספר
ומוכנים לעזור לו להתמיד בתרגול בגן המשחקים.

הקורס הוא קורס אינטרנטי שיהיה נגיש לכם לתמיד,
ובנוי מ-30 שיעורים קצרים וממוקדים במיומנויות חשובות הדרושות ללמידה.

לפרטים נוספים ולהצטרפות לקורס, לחצו כאן!

***

נ.ב. 1  ההצעה המיוחדת עם הנחת יום ההולדת, תקפה ל-3 ימים בלבד!!!

 

נ.ב. 2   > הנה כל סיפור החד אופן גם בסרטון (4:25 דקות) <

 מי שכבר צפה בסרטונים הקודמים שלי עם החד אופן, בסרטון הזה הוספתי את ההצלחות האחרונות של רכיבת עשרות מטרים.

יערה

כתיבת תגובה

